Periodontoloji

Anasayfa Periodontoloji

Periodontoloji

Dişleri çevreleyen sert ve yumuşak dokuların klinik ve mikroskopik yapısını inceleyen, bu dokuları etkileyen hastalıkları teşhis eden, tedavilerini uygulayan ve sonrasında kazanılan sağlığın idamesini sağlayan diş hekimliği ana bilim dalıdır.

Diş Eti Hastalığının Belirtileri

Öncelikle şunu belirtmek gerekir ki , sağlıklı dişeti açık pembe renktedir. Dişe ve kemiğe sıkıca yapışmış olup, portakal kabuğuna benzer parlak – pütürlü bir görünümü vardır. Ancak:

• Diş etinde kanama oluyorsa,
  • Diş etinde şişme ve kızarıklıklar görülüyorsa,
  • Diş etinde çekilme ve açığa çıkan kök yüzeylerinde hassasiyet oluşuyorsa,
  • Diş eti kenarında veya dişler arasında, diş taşlarına bağlı olarak oluşan siyah alanlar görülüyorsa,
  • Diş ile dişeti arasından iltihap geliyorsa,
  • Dişlerde sallanma, uzama ve dişler arasında açılmalar oluyorsa,
  • Ağızda oluşan kötü koku, tat hissi var ise
geç kalmadan bir diş hekimine muayene olmalı ve tedavinizi başlatmalısınız

Diş Eti Hastalığının Sebepleri

Diş eti hastalıklarının temel nedeni bakteri plağı adı verilen, diş yüzeylerini saran, yapışkan saydam tabakadır. Dişinizin üzerini kazıdığınızda plağı fark edebilirsiniz. Bakteri plaklarının bir miligramı yaklaşık 500 milyon bakteri barındırmaktadır. Ancak diş eti hastalıklarının tek nedeni bakteri plağı değildir. Ağızdan nefes alıp vermek dişeti hastalıklarının oluşumunda önemli bir etkendir.
  • SİGARA: Kanser, akciğer, kalp hastalıkları gibi bir çok önemli rahatsızlıklara davetiye çıkaran sigara dişlerimiz için de önemli bir tehlikedir. Diş etleri bakımından incelendiğinde sigara ağız içi mukozasına zarar vererek diş etlerinin yumuşamasına ve dişeti hastalıklarının gelişmesine neden olur.
  • İLAÇ KULLANIMI: Doğum kontrol hapları, anti-depresanlar, kalp ilaçları ağız sağlığınıza önemli etkiler yapan ilaçlardandır. Bu ilaçları kullanan kişilerin ağız ve diş sağlığı konusunda sık sık hekim kontrolünde bulunmaları gerekmektedir.
  • HORMONAL DEĞİŞİMLER: Hamilelik, puberte, menapoz, mensturasyon gibi hormonal değişikliklerin yoğun olduğu dönemlerde diş etleriniz bu daha hassas hale gelir. Bu gibi hormonal değişim dönemlerinde diş etlerinin daha hijyenik tutulması gerekmektedir.
  • ÇAĞIN HASTALIĞI: Stres, Büyüyen şehirler, zorlaşan yaşam tarzı ile birlikte çağın tedavi edilemeyen rahatsızlarından birisi haline gelen stres, ağız ve diş sağlığı bakımından da negatif etkiye sahiptir. Vücudun kolay enfekte olur hale gelmesine neden olan stresten uzak durmak, sadece dişleriniz için değil, vücudunuz için olumlu bir yaklaşım olacaktır.
  • GENETİK FAKTÖRLER: Ailenin genlerinde bulunan bir diş problemi kodlaması, genetik olarak nesillere aktarılabilir. Bu durumda, kişi ağız ve diş bakımını en ufak şekilde bile ihmal etse enfeksiyon durumu söz konusu olur. Bu nedenle aile fertlerinde önceden diş problemleri yaşamış kişiler varsa, daha sık dişçiye gitmek doğru olacaktır.
  • DİŞ SIKMAK – DİŞ GICIRDATMAK: Diş ve diş eti arasındaki bağ kuvvetlerinin zayfılamasına neden olarak, periodontal dokunun zarar görmesine neden olurlar. Diş etlerindeki çekilmenin bir sebebi de diş sıkmaktır. Mutlaka gece plağı takılarak bu sıkmanın durdurulması gerekir.
  • DİABET – ŞEKER HASTALIĞI: Diabet hastaları periodontal (diş eti) enfeksiyon açısından yüksek risk grubuna girerler. Mutlaka rutin diş eti kontrollerini bir diş eti uzmanına (periodontolog) yaptırmaları gerekmektedir. Ayrıca diğer kişilere nazaran ağız hijyenlerine daha fazla hassasiyet göstermelidirler.
  • DENGESİZ BESLENME: Diş ve diş etlerinin sağlığı dışında, vücudumuzun her organı için önemli bir faktör beslenmedir. Dengesiz veya yanlış beslenmenin sonucu zayıf düşen vücudumuz, diş etlerinin de zarar görmesine neden olabilir.
  • KÖTÜ YAPILMIŞ KURON KÖPRÜ VE DOLGULAR: Dişetine basan ve taşkın yapılmış dolgu, kuron ve köprüler dişetlerinde problem oluşturur.

Bilgilendirme

İletişime Geçin

Randevu almak ve merak ettiklerinizi sormak için bizi arayabilirsiniz.

Tanıtım Filmimiz